Audyt językowy to nowoczesne narzędzie pozwalające między innymi:
- efektywnie zarządzać funduszami przeznaczonymi na szkolenia językowe
- zweryfikować stan wiedzy z zakresu języka obcego u pracowników
- podnieść wydajność prowadzonych szkoleń
- ocenić realne potrzeby firmy lub jej poszczególnych działów w zakresie znajomości języków obcych
Audyt rozpoczynamy od zebrania informacji o stanowiskach, konkretnych zadaniach, które są, lub powinny być, wykonywane w języku obcym. Analizujemy dokumenty, korespondencję, bazy, rozmawiamy z pracownikami. Następnie przystępujemy do testowania znajomości języka. Weryfikacja obejmuje test pisemny i ustny z języka ogólnego i/lub specjalistycznego. Końcowym etapem pracy naszych metodyków jest wystawienie szczegółowego raportu.
Przebieg audytu:
Wyniki audytu językowego można wykorzystać do celów:
szkoleniowych: podczas typowania pracowników do szkolenia, do określania potrzeb programowych, przy wytyczaniu ścieżki rozwoju językowego pracowników;
reorganizacyjnych: przy zmianie zakresu obowiązków, podczas typowania pracowników do awansu, jako jedno z kryteriów przy redukcji zatrudnienia, w tworzeniu nowych etatów;
- kadrowych: w procesach rekrutacyjnych, przy zatrudnianiu nowych pracowników
- słownikowych: tworzenie terminologicznych baz danych
Badanie to może mieć różny cel, w zależności od celu wyróżnić możemy:
Audyt Rekrutacyjny
Wnikliwe sprawdzenie znajomości języka obcego, deklarowanej przez kandydata do pracy w dokumentach aplikacyjnych.
Audyt Potrzeb Językowych
Szczegółowa analiza potrzeb językowych słuchaczy, oparta na ich dotychczasowym poziomie znajomości języka oraz ewentualna korekta programu nauczania.
Audyt Stylu i Poprawności Językowej
Ewaluacja tekstów opracowywanych przez pracownika pod kątem ich poprawności i skuteczności.
Audyt Koherencji i Czytelności Dokumentów
Badanie spójności i jasności dokumentów sporządzanych przez pracownika.
Audyt Ewaluacyjny
Analiza postępów pracownika po ukończonym szkoleniu, ma na celu ułatwienie pracodawcy podjęcie decyzji o dalszym szkoleniu pracownika. Testy monitorujące umożliwiają zbadanie postępów językowych poszczególnych pracowników.
Uzyskane dane z audytu przedstawiane są pracodawcy w formie pisemnych raportów. Dzięki raportom pracodawca otrzymuje informację, w których podwładnych warto dalej inwestować. Uzyskuje w ten sposób doskonałe narzędzie pomagające decydować o dalszym rozdysponowaniu środków przeznaczonych na szkolenia językowe.
Powyższy podział ma charakter orientacyjny, a zaproponowane analizy mogą się różnić przebiegiem i szczegółowością w zależności od środowiska, w którym są przeprowadzane. Każdy audyt ma charakter zindywidualizowany i przygotowywany jest w ścisłej współpracy z Klientem.
Skontaktuj się z nami, dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb!